Het thema is groen

Standaard

Ineens dringt het tot mij door! Dat heb ik, soms.
Het zijn van die momenten, waarop ik in alle stilte en zittend op de bank tot een bepaald besef kom.

Het gaat vaak niet om Heule Belangrijke Zaken, integendeel. Ja okay..het moment dat ik me opeens bedenk dat ik nu toch die ene rekening moet betalen want geen trek in deurwaarders, of dat ik nog 1 dag de tijd heb om belastingaangifte te doen is niet geheel onbelangrijk.
Maar mijn meest recente besef dateert van een uur geleden en het valt niet te scharen onder VIP.

Het is mijn groene tijd van het jaar! Jaja, natuurlijk is het lente en natuurlijk is het hele land groenig.
Maar ook bij mij, als persoon is het every day Greenday.
En ik weet precies wanneer dat is begonnen en er is ook een schuldige aan te wijzen: de familie Heijn.
Zij begonnen! Bij elk bezoekk aan hun supermarkt werd ik om de oren geslagen met hun moestuintjes.
Of ik ze wilde of niet, ze werden me door mijn strot geduwd. Thuis aangekomen keken de doosjes mij aan, en voor ik het wist had ik een hele zooi zaadjes geplant.
Ik ben geen sjaak afhaak, dus ik stortte me op die bakjes en keek ze groot.

Die actie is afgelopen, maar ik zit nu met de naweeën.  Kleine plantjes werden groot, groter, grootst en inmiddels bivakkeren ze in de tuin. Alwaar ik ze nog groter kijk, en ze bemoeder en bescherm tegen ongedierte en koude.
And they love it!

Alsof dit nog niet genoeg is, heb ik ineens ook interesse in groene smoothies. Wat voor mijn planjes betekent dat ze straks eindigen in de blender. Komt er toch nog een einde aan mijn groene periode!

Leuk dat je reageert!

