Naamswijziging Hans Teeuwen * Hans Schreeuwen*

Standaard

http://www.dumpert.nl/mediabase/6633746/c36d20d6/de_zelfmoordtape_van_hans_teeuwen.html

Man man man…wat heeft Hans Teeuwen toch gesnoven? Het kan toch haast niet zo zijn dat hij zonder consumptie van het 1 of andere genotsmiddel, dit nogal warrige filmpje in elkaar knutselde en nog erger….dit ONLINE zette???
Ik begrijp het wel hoor, die drang van deze en andere cabaretiers om iets te vinden van de schofterige aanslag welke eerder deze week plaatshad…maar hij slaat de plank wat mij betreft volkomen mis! I

Het is zo dat over smaak niet te twisten valt. Het is ook zo dat niet iedereen van dezelfde soort humor houdt.
Maar het is ook zo dat Hans Teeuwen met zijn voorstellingen meestal goed wordt ontvangen. Dat wil zeggen, als je een liefhebber bent van de beste man, inclusief zijn visie op wat humoristisch is.
Maar echt..WAT wil Hans bereiken met dit filmpje, want het is mij niet duidelijk. Wil hij ons laten lachen? Ik kan er wel om janken! Wil hij ons aanzetten tot het nadenken over? Ik denk al na en geen mens zal denken – laat staan zeggen – dat deze aanslag niet ernstig en schokkend is. Wil hij dan misschien aandacht? Dat is gelukt!! Helaas niet in positieve zin.

Hans komt over als een labilo eersteklas, die nog geen idee heeft wat hij precies wil zeggen of uitdragen. Inhoudelijk is zijn (gespeelde?) tirade nietszeggend en ik zit het filmpje de volle 2 minuten uit, in de hoop dat het nog boeiend wordt. Oh, duurde het zelfs 4 minuten? Kun je nagaan, zo ver wilde ik niet gaan.

Nee, Hans is zichzelf niet meer of juist wel, dus ik stel voor dat hij naamswijziging aanvraagt. Hans Schreeuwen lijkt mij wel passend.
Volgens mij zou hij direct in gaan op een voorstel van de profeet, om samen een biertje te drinken. Alcoholvrij, uiteraard. Hans heeft geen alcohol nodig om zich compleet belachelijk te maken. Maar dat is mijn mening.
Wat vind jij?

»

Leuk dat je reageert!

