Inspecteur Zeiksnor

Standaard

OOPS, I did it again..

Mijn lief geeft mij regelmatig complimenten, iets wat ik enorm waardeer en koester.
Het is alleen zo verrekte jammer dat mijn lief die indruk niet krijgt. Ik heb namelijk de onhebbelijke eigenschap om zijn goedbedoelde opmerkingen te bagatelliseren, in mijn eigen nadeel. Hij geeft dat compliment om mij blij te maken, maar ik breek dat genadeloos af. Gevolg is dat vriendLIEF minder blij wordt. We kunnen dus wel stellen dat dit zeer onaardig is van mij. Ben ik een onaardig type? Nope. Dit is een typisch vrouwenkwaaltje, dat weet ik zeker! Naast die ene onhebbelijke eigenschap staat dus met stip op de tweede plaats; betweterij.

Nu ik toch zo lekker bezig ben, ga ik gelijk door met nummertje 3…rapapa….ik ben een leugenaarster. Jawel, laten we dat vooral niet onder het tapijt schuiven, want het IS zo.

Vriend: schat, wat ben je toch een lekker ding.
Inspecteur Zeiksnor: nou, dat valt wel mee hoor (ik noem tig redenen waarom hij het verkeerd ziet)
Vriend: oh, dus je gelooft me niet? Ik vind dat het zo is!
Inspecteur Zeiksnor: jawel, ik geloof je wel en ik vind het lief van je
Vriend: je gelooft me helemaal niet. En je bepaalt voor mij wat ik van jou vind?!
Etc. etc.

Shoot…hij heeft dan toch echt een punt. Ik geloof hem, maar ik geloof niet genoeg in mezelf.
Naast die waslijst aan onhebbelijkheden kan ik opgelucht melden dat ik wel goed ben in het speuren in mijn binnenste. Dat komt doordat ik tijdens mijn studie, ooit, duizenden reflectieverslagen moest schrijven. Ok..overdrijven ben ik ook niet vies van..maar echt! Ik heb me suf getikt toentertijd, nadat ik zeer uitgebreid aan introspectie gedaan had. Toegegeven..op het laatst werd ik flauw van mezelf en het herkauwen van al mijn negatieve shit die de persoon MJ moest verpersoonlijken,  maar ik wilde graag die punten scoren.
Daarna had ik een allergie ontwikkeld voor alles wat daarmee te maken had, maar de basis lag er.

Tegenwoordig komt het mij goed van pas dat ik die blik naar binnen kan werpen, maar van al dat blikken van vriend moet ik blozen..dan ben ik weer dat meisje dat zo graag haar studiepunten wilde halen en ze had nog zoveel te leren..

Leuk dat je reageert!

