Autorijden 2.0

Standaard

Ik heb nooit mijn rijbewijs gehaald. Voor veel mensen is dit onvoorstelbaar, en velen hebben getracht om mij over te halen om het felbegeerde papiertje alsnog te scoren.
Het valt mij op dat ik behoor tot een uitgestorven ras, het debielenclubje wat blijkbaar niet in staat is om auto te kunnen rijden. Vaak is het een gegeven dat soort, soort zoekt. Het toeval wil echter dat ik altijd partners trof met rijbewijs, maar terugkomend op mijn eerdere woorden is dat helemaal niet zo uitzonderlijk…..want bijna iedereen heeft dat papiertje op zak of is bezig met rijlessen.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd, zo denkt men.

Fout! Wat je niet hebt, kun je immers niet missen.  Ik woon niet voor niets in een stad waar allerhande voorzieningen op fietsafstand te berijden zijn….nee, geen spelfout! Keihard over nagedacht. Een rijwiel is er in vele soorten en maten. Ik kies ervoor om te fietsen, of te lopen. De NS ergeren mij nog steeds niet in die mate dat ik ze links laat liggen. Hun spoorlijnen zijn voor mij noodzaak, anders kan er niet worden gewerkt. Zolang ik mij per trein naar mijn werkplek kan begeven is er niks aan het handje.

Ik behoor tot de minderheid – naar ik aanneem – die dus totaal geen waarde of belang hecht aan het kunnen rijden van een auto. Sterker nog…ik wil het ook niet kunnen! Dat neemt niet weg dat ik toch wel een beetje warm loop voor een gadget welke verdacht veel gelijkenis vertoont met een auto. Het gezegde “blijf jezelf verbazen” gaat hier zeker op. Want kijk nou toch, wat een leukerd is dit..

nu eerst nog mijn scooterrijbewijs halen en off I go!

image

»

Leuk dat je reageert!

