Voornemens

Standaard

Voornemens, fuck them!

Allereerst, welkom in het nieuwe jaar! We beginnen met een lege pagina en vol goede moed en optimisme, in de hoop dat ons in dit verse jaar leed wordt bespaard. Ik maak vast een beginnetje door een pagina te vullen met mijn gedachtenspinsels wat feitelijk niet meer is dan een brij aan woorden in mijn hoofd. Hier moet dan een voor jullie leesbaar en logisch verhaal uit komen en zo is deze pagina dan weer gevuld. Terug naar de kern..voornemens.

Ieder jaar weer gaat de grote massa flink tekeer met het denkbeeldige papier en de pen om een lijst te maken met dingen die men voortaan heel anders, of juist helemaal niet gaat doen. Dit moet dan voor het einde van het jaar gedaan zijn, zodat we onszelf voor kunnen houden dat we goed bezig zijn. Een jaarwisseling is niets anders dan een psychologische overgang en daarmee een prima staaltje van jezelf voor de gek houden. Wat dat betreft sluit het maken van goede voornemens daar goed op aan, want zeg nou eerlijk….is er iemand die achteraf kan zeggen dat er positieve resultaten zijn behaald? Ik vind dat hele goede voornemens gedoe overrated en zou liever spreken over voornemens. Je neemt je iets voor, en vaak blijft het daar dan bij.

Ik heb als voornemen dat ik niet aan de hype meedoe, maar zelfs dat voornemen is hier en nu alweer jammerlijk mislukt en het is pas 1 januari! Ik wilde graag vaker blogs gaan schrijven en verdomd dat ik hier zit te tikken..faalhaas it is! Vanaf nu kan ik een hyper genoemd worden. Dat is iemand die meedoet aan hypes waarvan je eigenlijk niet weet wat je daarmee precies moet.

Aan moeten heb ik een grote hekel, dus jullie kunnen gerust zijn aangezien niemand mij heeft verplicht om te schrijven. Wat heerlijk dat ik mij niet aan de door mijzelf opgelegde voornemens hoef te voldoen, en dat zou voor iedereen het uitgangspunt moeten zijn! Niks hoeft, alles mag. Vergeet niet dat het slechts een voornemen betreft, iets wat niet perse uitgevoerd hoeft te worden. Die lat leg je zo hoog als je zelf wil of je laat hem lekker liggen.

Afgezien van dat ene, voor mij haalbare voornemen laat ik mij verder verrassen door spontane voornemens, bv. Een uur voor tijd. Ha, ik heb zin om te gaan wandelen dus hup in de beentjes. Of, dat feest waar ik heen zou gaan gaat zonder mij ook wel door dus ik ga lekker niet. Voelt veeeel vrijer, nietwaar?! Dus…maak het jezelf niet te moeilijk en pak de kleine voornementjes wanneer ze zich aandienen.

Happy happy joy joy

Leuk dat je reageert!

