Politie-Academie zo fout!

Standaard

Mijn beurt

Daar zit ik dan met mijn aardappelplofkop de tweets van de Nederlandse Politie Academie te volgen waar ze vandaag les hebben in het afnemen van DNA.

Heel indrukwekkend met mondkapje en hoofdbescherming op, een plastic enveloppe (sealback) met materiaal waar HEEL SECUUR delen met mogelijk DNA uit verwijderd dient te worden.

Maar wat ziet mijn “lekenoog”?

Hij gaat dit materiaal betasten en daardoor “vervuilen” met kolenschoppen van handen zonder de VERPLICHTE handschoenen!

Als het op de “Academie” al fout gaat, wat verwacht je dan nog in de daadwerkelijke uitvoering?

Afbeelding

Dan heb ik het nog niet over onbedekte behaarde armen, een horloge om vol met huidschilfers, om de linkerringvinger een ring met schilfers etc ……. moet ik nog doorgaan?

Denk erom dat meelezende strafrechtadvocaten nu van hun bureaustoel rollen van het lachen.

Op de NPA moeten ze toch eens vaker naar CSI kijken, dat blijkt nu toch verplichte leerstof te zijn.

View original post 3 woorden meer

Leuk dat je reageert!

