Tot de schijt ons doodt

Standaard

Nooit ben ik getrouwd geweest, al heeft het er wel ooit naar uitgezien dat ik het mocht gaan meemaken. Ik was dus erg dichtbij, helemaal klaar om voor de rest van mijn leven te gaan delen met één en dezelfde man.

Het lot besliste anders. Of eigenlijk..ik maakte natuurlijk zelf de beslissing om niet dat ja-woord uit te spreken. Ik zei ja, maar deed nee. Precies dat wat voor vele mannen een soort heilig gebod is. Dat hebben ze geleerd, dat wanneer een vrouw ja zegt, ze eigenlijk nee bedoelt, en andersom. Waarmee ik precies tot de kern van dit verhaal kom; als een vrouw ja zegt tegen de man van haar leven, wil ze dan écht, écht wel echt oud worden met hem? Of is dit enkel en alleen gebaseerd op de tijdelijke hormonale staat waarin zij verkeert?

Ik weet het niet hoor, wat ik er precies van moet denken. Trouwen doet men meestal vanuit verschillende overtuigingen; het kan praktisch gezien in je voordeel zijn om man en vrouw te worden. Dat je dan ook nog eens van elkaar houdt is erg mooi meegenomen. Ook kan het zijn, dat de vrouw in kwestie eindelijk die mooie (ik bedoel afzichtelijk maar wil niemand voor het hoofd stoten) prinsessenjurk met tierelantijntjes en hoepel mag dragen, zodat ze zich voor deze ene dag een fotomodel mag wanen. En dan maar hopen dat de echtgenoot in spé zich niet teveel vergaapt aan andere vrouwelijk gasten, die zich ook speciaal in een kek jurkje hebben gehesen maar van wie het model net wat strakker aansluit. En oh ja, er zijn ook mensen die gaan trouwen omdat ze erin (willen) geloven dat ze voor altijd samen zullen blijven. Die zijn er echt, maar ik verdenk vele van de gelukkige koppeltjes ervan, dat ze gewoon een knalfuif willen omdat het de laatste tijd nogal een sleur was.

Ik geloof dat ik tot geen van de bovengenoemde categorieën behoor. Immers, mijn feestje ging niet door. Als ik zin heb in iets gezelligs, dan organiseer ik gewoon een borrel. Ik kleed mij dan feestelijk, haal snaai en drank in huis zonder dat ik ervan failliet raak, en van de gasten verwacht ik geen goed gevulde envelop met cash. Ik hou er bovendien geen kater aan over, want met een dag of twee is de pijn weer gezakt.

Disclaimer; zeg nooit, nooit.

Eén reactie »

Leuk dat je reageert!

